Retourinformatie
Retourinformatie
©2025. dangarden

Retouren – Herroepingsrecht – Open aankoop

Bovenop het wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen, volgens de wet op afstandsverkopen en thuisverkopen (SFS 2005:59), heb je het recht om je product binnen 16 dagen te retourneren tegen een variabele verzendkost van 10 procent van het aankoopbedrag van het product. De laagste retourkost is 49 kronen. Om te voldoen aan de voorwaarden voor open aankoop moet het product ongeopend zijn en geretourneerd worden in de originele verpakking en in hetzelfde aantal pakketten als bij aankomst. Houd er rekening mee dat je verantwoordelijk bent voor het volgende bij een retour:

  • Dat de retour geregistreerd en aangemeld wordt volgens onze aankoopvoorwaarden door een e-mail te sturen naar info@dangarden.se. Vermeld het ordernummer, naam, contactgegevens en product.
  • De retourverzending en eventuele schade die kan ontstaan.
  • Grotere zendingen worden altijd overdag opgehaald, verpakt via de begane grond, waarbij je verantwoordelijk bent voor de toegankelijkheid.

Uitzonderingen op het bovenstaande zijn bestellingsartikelen, d.w.z. artikelen die zijn vervaardigd op specifieke aanvraag of persoonlijke wensen en die niet op voorraad worden gehouden. En hygiëneproducten, zoals bedden, matrassen en bedtextiel, als de verpakking is geopend. Deze artikelen worden dan als verbruikt beschouwd en kunnen niet worden geretourneerd. Afhankelijk van de gekozen betaalmethode wordt het bedrag zo snel mogelijk terugbetaald, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de retour.

Als je je aankoop hebt bedacht en de bestelling wilt annuleren, verzoeken wij je om onmiddellijk contact op te nemen met onze klantenservice om dit te melden. In gevallen waarin een bestelling is verzonden, worden er kosten in rekening gebracht voor niet-afgehaalde zendingen.

Een retour aanmelden

Om een retour aan te melden bij Dangarden  dien je het volgende te doen:

  • Zorg ervoor dat je alle verpakking beschikbaar hebt, inclusief eventuele pallet.
  • Verpak de verpakking en maak een foto van de verpakking en stuur de afbeelding samen met het ordernummer en de retourreden naar info@dangarden.se.
  • Wacht op goedkeuring van onze retourafdeling en ophaalinstructies van de vervoerder.

In gevallen waarin de bovenstaande criteria niet worden nageleefd, heeft Dangarden het recht om een retour te weigeren, tenzij eventuele onjuistheden worden verholpen. Verzendkosten en aanvullende diensten worden beschouwd als een verbruikte eenmalige dienst en worden niet terugbetaald en kunnen niet opnieuw worden gebruikt.

Aangifte van klacht of transportschade

Als u van mening bent dat uw product defect, van slechte kwaliteit of beschadigd is, heeft u volgens de consumentenkoopwet (SFS 1990:932) het recht om het product te reclameren. Het recht op reclame geldt voor drie jaar, waarbij het eerste jaar geldt als een garantiejaar, waarbij Softa Home als bewijsdrager optreedt.De komende twee jaar geldt het recht op reclamatie, waarbij u als klant moet kunnen aantonen dat de fout oorspronkelijk is en gerelateerd aan een fabricagefout. Let op dat de fout binnen een redelijke termijn moet worden gemeld.

Voor zichtbare transportschade moet de vervoerder direct bij ontvangst worden geïnformeerd met een aanvulling op de pakbon. Overige transportschade moet onmiddellijk binnen 24 uur aan Dangarden worden gemeld via e-mail of telefoon. Anders zal de vervoerder de reclamatie niet goedkeuren, waardoor schadevergoeding zal uitblijven. Documenteer de schade om het proces te vergemakkelijken en te versnellen. U bent verantwoordelijk voor het zorgvuldig inspecteren van de goederen en het melden van eventuele fouten, schade of afwijkingen voordat u documenten ondertekent. Dit is belangrijk voor uw veiligheid, zodat wij u op de best mogelijke manier kunnen helpen in het geval dat er een eventuele transportschade wordt ontdekt.

Klachten die als normaal slijtage kunnen worden geclassificeerd, worden niet goedgekeurd.